کد خبر: ۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
کد پیشنهاد : ۵۶۳۳۴
تاریخ ثبت پیشنهاد : ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
شهرداری تهران با هدف رفع چالش‌های اجرایی بعضی از قوانین و مقررات مربوط به مناقصه و مزایده، لایحه پیشنهادی اصلاح ماده (۳۵) آیین نامه معاملات این نهاد را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» شهرداری تهران با توجه به گستردگی فعالیت‌های خود و با هدف بهبود کیفیت خدمات و افزایش کمیت کارها با رعایت اصول صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سرعت انجام کارها و حذف بوروکراسی حاکم، آزاد کردن منابع انسانی و سایر منابع برای اهداف دیگر و در دسترس قرار گرفتن وجوه سرمایه و تقسیم خطرپذیری نسبت به برون سپاری فعالیت‌های خود اقدام می‌نماید.

برون سپاری فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری که به عنوان یک روش واگذاری مطرح است، مانند هر روش دیگری دارای شرایط تعریف شده‌ای است که اجرای صحیح آن مزایایی چون کاهش هزینه اجرا، کاهش بودجه مورد نیاز و افزایش سرعت دستیابی به برنامه پیش‌بینی شده را در پی خواهد داشت.

با توجه به چالش های اجرایی بعضی از قوانین و مقررات موجود و مرتبط به خصوص در فصل دوم و فصل هفتم آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران -مصوب ۲۵ /۱ /۱۳۵۵- که اختصاص به ضوابط و شرایط مورد عمل در مناقصه دارد از جمله ماده (۳۵) این آیین نامه که به اسناد مورد قبول به عنوان سپرده در مناقصه یا مزایده و یا تضمین حسن انجام معامله اشاره دارد شهرداری تهران لایحه پیشنهادی اصلاح ماده فوق را با هدف فراهم آوردن امکان قبول مطالبات قطعی شده متقاضیان شرکت در مناقصه به عنوان تضمین حسن انجام معامله و همچنین مبلغ سپرده جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

گفتنی است این پیشنهاد به استناد جزء (ج) بند (۳) شرح وظایف کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای هیئت دولت مبنی بر "تدوین و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور رفع مشکلات مدیریت شهری کلان شهرها و مجموعه های شهری مربوط به آن ها با اولویت رفع تداخل نهادهای موازی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری در اجرا، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، توجه به رعایت ظرفیت زیستی، آثار زیست محیطی (به ویژه آلودگی هوا)، حل معضل ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و ایمنی شهری" ارائه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
جلسات کمیسیون