کد خبر: ۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
کد پیشنهاد : ۵۴۷۹۱
براساس سیاستهای کلی نظام در بخش حمل و نقل و همچنین سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، با توجه به مزایای فراوان و ویژگی های منحصر به فرد حمل و نقل ریلی در زمینه صرفه جویی سوخت، کاهش تلفات جاده ای و مزایای زیست محیطی و منافع حاصله برای اقتصاد ملی ...
لایحه اصلاح قانون تشکیلات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه آن - مصوب 1366براساس سیاستهای کلی نظام در بخش حمل و نقل و همچنین سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، با توجه به مزایای فراوان و ویژگی های منحصر به فرد حمل و نقل ریلی در زمینه صرفه جویی سوخت، کاهش تلفات جاده ای و مزایای زیست محیطی و منافع حاصله برای اقتصاد ملی، مأموریت ها و طرح های توسعه ای بسیار مهمی در این حوزه از جمله دستیابی به سهم 20 درصد حمل و نقل مسافر و 30 درصد حمل بار و همچنین دستیابی به سهم بیشتر در بازار حمل و نقل بین المللی و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، توسعه و تجهیز شبکه و پایانه های باری و اتصال شبکه ریلی به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه های ریلی منطقه ای و جهانی بویژه کریدور شمال- جنوب با هدف توسعه صادرات و ترانزیت بار تعیین شده است.
از آنجا که یکی از لوازم تحقق این مأموریت ها، تقویت قابلیت ها و توانایی های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد تخصصی کشور در زمینه توسعه و بهره برداری از شبکه حمل و نقل ریلی بویژه در زمینه اصلاح ساختار شرکت و چابک سازی، تقویت توان عملیاتی آن، امکان مشارکت بخش خصوصی با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده بیشتر از فناوری‏های نوین در زمینه لجستیک و همچنین ارتقاء سایر روشهای مشارکت بویژه مشارکتهای عمومی- خصوصی برای اجرای طرح های مربوط و نظایر آن است وزارت راه و شهرسازی پیش نویس لایحه اصلاحی یاد شده را برای سیر مراحل تصمیم گیری و تقنینی به هیئت دولت ارائه نموده است.
 
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
جلسات کمیسیون