کد خبر: ۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
کمیسیون های هیئت دولت >> لوایح >> دستور جلسه
موضوعات مورد بررسی :

- لایحه قانون اصلاح موادی از قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحات بعدی آن و نظام جامع رسانه - لایحه تبلیغات بازرگانی

مواد (6) الی (10) متن مصوب کمیته فرعی بررسی و با اصلاحاتی به شرح زیر به تصویب رسید:

ماده 6- ترتیبات اختصاص جایزه یا اعطای آن از طریق قرعه‏ کشی در تبلیغات بازرگانی مشتمل بر نوع و میزان جوایز، شرایط بهره‏مندی از آن، چگونگی اخذ تضمین لازم برای عمل به آن، میزان و شرایط تضمین و نظارت بر آن، در آیین‏نامه اجرایی این قانون تعیین می‏گردد.

ماده 7- انجام هرگونه تبلیغات بازرگانی توسط فعالان پولی و بانکی منوط به کسب اجازه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. ضوابط آن در آیین‏ نامه اجرایی این قانون تعیین می‏گردد.

ماده 8- تبلیغات بازرگانی برای جذب کمک و مشارکت ‏های مردمی در امور خیریه با هماهنگی سازمان ذی‏ ربط مطابق آیین‏ نامه‏ اجرایی این قانون تعیین می ‏شود.

ماده 9- سفارش‏دهندگان و سازندگان تبلیغات بازرگانی و انتشاردهندگان آن باید مستندات لازم، مثبته و قانونی برای ادعاها و استدلال‏ های موضوع تبلیغات را داشته باشند.

ماده 10- در مواردی که آگهی تبلیغات بازرگانی به صورت متن خبری یا گزارش عملکرد درج می‏شود رسانه یا ابزارهای موضوع بند «الف» ماده (1) ملزم‏اند با افزودن عبارت یا علامتی مخاطبان را مطلع نمایند که مطلب مزبور جنبه آگهی دارد و نظر رسمی رسانه نمی‏باشد.

ماده 11- تبلیغ بازرگانی کالا و خدماتی نظیر مواد غذایی و بهداشتی که طبق قوانین و مقررات، تولید، ورود، توزیع، ارائه و استفاده از آنها نیازمند مجوز خاص از قبیل اخذ پروانه ساخت یا بهره‏برداری، گواهی استاندارد از مراجع قانونی است، منوط به ارائه تمامی آنها به کانون و رسانه است.

تبصره - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون سامانه‌ای به منظور ثبت اطلاعات کالاها و خدماتی که نیازمند مجوز خاص می‏ باشند طراحی نماید به ترتیبی که امکان دسترسی عموم به آن فراهم باشد.

 
  - لایحه قانون انتشار رسانه ها.
مقرر شد کارگروهی متشکل از دبیر کمیسیون لوایح و نمایندگان محترم معاونت حقوقی رییس‏ جمهور، وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، دادگستری ظرف 15 روز «مواد جزایی لایحه» را بررسی و نتیجه را برای طرح در کمیسیون ارائه نمایند.
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرسنجی
مهمترین عامل گسترش و توسعه پدیده قاچاق
الف - نقص قوانین و مقررات
ب - فساد اداری - بوروکراسی و ساختار اداری ناکارآمد
ج - کیفیت پایین کالاهای تولید داخل
د - سودآوری بالای کالای قاچاق در مقابل ریسک پایین آن