کد خبر: ۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
کد پیشنهاد : ۵۳۸۶۲
علم و فناوری از مهمترین زیرساخت های پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه ­های مختلف است. به این ترتیب، تحقق آرمان­های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده و...
آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

علم و فناوری از مهمترین زیرساخت های پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه ­های مختلف است. به این ترتیب، تحقق آرمان ­های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده و پیشرو در میان ملت­ ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو پیشرفتی همه جانبه در علم است. تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به طور شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

بر اساس نقشه جامع علمی کشور، کمیت­های مطلوب سرمایه انسانی در حوزه علم برای افق 1404، دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان کشور سی درصد (30%) و همچنین سهم دانشجویان دکترا از کل دانشجویان سه و نیم درصد (5 /3%) (5 /11% درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی) هدف­گذاری شده است. از طرف دیگر جهت دستیابی به یک آمایش آموزشی مطلوب به مولفه­ هایی چون امکان ورود استعدادهای مناطق مختلف به دانشگاه ­ها و امکان دسترسی به تحصیلات تکمیلی برای استعدادهای مناطق مختلف تاکید گردیده است.

بر همین اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره­های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه­ ها و مراکز آموزش عالی کشور در تاریخ 4 /2 /1395 تصویب گردید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجرای ماده (7) قانون مذکور، ( ماده 7- آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ آن توسط شورا تهیه می­شود و به تصویب هیئت وزیران می­رسد.)آیین ­نامه اجرایی آن را به شرح پیوست برای سیر مراحل تصویب ارایه نموده است.

 
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
جلسات کمیسیون